Det går framåt!

Dagarna (o kvällarna) bara springer iväg och det är händer så mycket hela tiden. Jag tror faktiskt att vår bordsplacering börjar att bli klar och vi blev faktiskt inte osams en ända gång... Tack guuud!
Ni kan se att det är runda bord som gäller!
Vi har ju tidigare i veckan träffat Märta för att prata lite tårtor och jag tror att vi allihopa är på samma plan. Förutom att när vi nästan var klara slog det ju mig att jag egentligen nog inte tål färska jordgubbar... så nu får vi göra om, tänka om och göra rätt!
Jag hade en rätt klar bild om hur jag ville att det skulle se ut (hrrmm, förlåt, jag menade att jag och VIKTOR, VI har haft en klar bild). Efter mötet har allting omkullkastats och nu blir det nog inte alls som tanken var från början men det är ju bara positivt!
Jag är ju inte sådär överförtjust i tjock marsipan och vill inte ha en traditionell bröllopstårta med marsipanrosor eller mycket grädde. Jag vill att tårtan ska vara något uppfriskande och att det ska vara en riktigt trevlig avslutning på middagen. Inte bara något mäktigt som framkallar illamående för att den var för gräddig eller för söt..!
Här följer lite inspiration på hur olika sorters tårtor kan se ut. Jag vill ha allihopa!
Overload av massa bär och frukt!
Pyramid av sorbet - lite för isigt för min del men vilket hantverk!
För den som har vita rosor som tema
Vill man hellre ha små tårtor i enportioner så är det ett alternativ som blir mer och mer populärt
Macarons är ju underbart gott !


Idag kan vi nog gå ut med att vi officiellt ska flytta till ny lägenhet i höst. Den är på 118 kvadrat och on the top floor! Ska bli helt underbart!
Ha en fin kväll!

Kommentera inlägget här :