Inbjudan

Då vi gifter oss precis när semesterperioden startar skickade vi ut våra inbjudningar redan i slutet av januari. Detta för att vi vill att så många som möjligt ska kunna medverka denna dag och inte bokar upp sig och åker på semester eller dyligt. Vi kunde även ha skickat ut ett "save the date kort" 10 månader innan för att sedan skicka den  egentliga inbjudan runt 3-4 månader innan. Vi valde att inte göra så det i våra ögon är en rätt onödig kostnad...
Det finns så många olika sätt som man kan göra en inbjudan på och oftast ska det ska ge en förvisning om hur bröllopet ska se ut i exempelvis färg, tema eller form.
Vi fick hjälp av en kompis att ta fram designen till vår inbjudan och vi valde att  ett monomgram som förenar oss båda två och det efternamn vi valt att ha.
TACK FREDRIK! Du är en klippa!
Här finns även annan inspiraton
Klassisk inbjudan
Det finns miljoner olika sorters inbjudningar och jag hittar bara fler idéer hela tiden. Jag brukar oftast vara ute på www.marthastewardswedding.com och jag brukar även kika in på www.stylemepretty.com. Här får man en inblick i andra människor stora dag och det är fantastiska tagna kort.
Nu är det äntligen fredag och snart beger jag mig mot mina föräldrar. Ska bli underbart!
Puss o kram!

Kommentera inlägget här :