Tiden rusar och jag står stadigt

Hej där!
Jag har verkligen varit dålig på att skriva men tiden har inte riktigt räckt till... likaså har jag inte kunnat blogga från mobilen då något varit knas... men nu har jag äntlligen lite tid till att skriva.
 
Idag är det alltså lite mer än en vecka kvar och för närvarande känner jag mig rätt lugn. Den här veckan är lagd till att pyssla med saker såsom programblad, köpa in allt som ska användas såsom filtar, ljus etc. och även fixa bordsplacering (som faktiskt blev klar idag)  och annat smått och gott. Det är ju de där förbaskade detaljerna som spelar in!
 
Vi var i Växjö tidigare i veckan och hämtade upp allt porslin och och glas och allting gick bra förutom att någon hade mage att backa in/köra in i den lånade bil (min fars) jag hade och såklart smet från platsen. Hejja, hejja! Vart finns människans samvete, va?!!
 
Problemet med att ha en fest såhär på landet är bökigt med tanke på all logistik. Det ska hela tiden planeras och allting tar extra tid för att det mesta ska köras från andra ställen. Där andra ställen är minst 10 mil från Vimmerby. Men allting löser sig och jag försöker verkligen inte att stressa upp mig och jag känner trots att tiden rusar iväg med stormsteg så står jag fortfarande stadigt. Exempelvis kunde jag brutit ihop när våra tryckta programblad hade fel datum men jag behöll mitt lugn! 
 
Imorgon bär det av till Växjö under kvällen för att under fredagen hämta Viktors smoking och lämna in våra ringar för putsning och även hämta upp min vigselring... en ring Viktor har hållt hemlig för mig och som jag inte får se förrän framme vid altaret.
 
Här nedan kommer lite bilder i en salig blandning från de senaste dagarna!
 
bordsplaceringen är klar!
 
Strutar av spets!
 
 
 
Vi hann med att besöka Mariannelunds karamellkokeri.
 
 
 
Såklart har vi även hunnit med att fiska. Jag leder fisketävlingen!
 
 
 
Midsommar har vi ju firat oxå!
 
 
 
 
 
 

Kommentera inlägget här :